Thursday, December 25, 2008

~huhu makan Ayam Belanda~


huhu today bakar ayam belanda a.k.a turkey. bkn sambot xmas pon,, tp saje jerk mkn besar nk family.... ade mak cik muni n pak cik shah, mak long ina n ucu (kate nye ucu rindu ajik, ye ker ??? ), ayah long & family, n of coz ler my family.... nie r


turkey baru kuar beg plastik...


ayam nie diperap...



dibakar dlm periuk, modern r ckit....

.
da siap ntok dimkn...


pastu pe lg.. operasi memkn ayam turkey ngan nasi ayam hainan yg dimasak oleh mak aku dilaksankan lar... huhu kenyang gler... nie pon da ngantok sbb telebih mkn...
tetibe2 teringat kt MISS J ajik... huhu pe benda la die tgh wat... kuang2 sape nk tau sape MISS J tue, cari r sendiri... tu tuan badan, paham2 lar... hehe ala MISS J yg tetinggal kunci kereta dlm kereta last week (hampeh tol)... hehe to MISS J miss u a lot...

Wednesday, December 24, 2008

~huhu seronok nyer~

hua... hua... hua...
akhirnye dpt gak tgk CICAKMAN 2 : PLANET HITAM...
kire x mengidam nk tgk cicak dah...
lega rase nyer...
g tgk GSC Alamanda Putrajaya ngan somebody yg best...
tp ape2 pon, to somebody yg ala2 Miss J (ade gaye ker ?)
thanx sbb sponsor tiket wayang n blanje mkn mlm yg best....
nnt kte kuar lg....
to Abg Zaim... still waiting4 u...CICAKMAN 2 : PLANET HITAM ajik da tgk,,,
huhu pe lg, cite lain lak nampak nyer...

Wednesday, December 17, 2008

~ huhu tag dayah soh wat~

aku buat sume nie sbb dayah yg paksa...
die bg 10 minit je nk wat nie (saje reka cite)

1. Do you think you're hot?
Aku hot ??? mmg pon...
lebih hot drp biase.. btol ngak ? huhu hot ker ?

2. Upload your favourite picture of you!





3. Why do you like that picture?
Saye shuke pic nie sbb saye syg sume kwn2 saye... saye anggap dieorg mcm adik-beradik
sendiri... huhu lgpon dieorg best...

4. When was the last time you ate pizza?
ari tue, mase dating kt midvalley.. b4 convo ari tue,,, hua...hua...hua...

5. The last song you listen to?
Elements - Cinta Tak Bersyarat (fana yg ajar dgr lagu nie)

6. What are you doing right now besides this?
Smsing + lepaking & temenung

7. What name would you prefer besides yours?
huahuahua susah nye nk jawab...

People to tag
1. fana
2. dayah
3. along zach
4. weng
5. arafat

8. Who is number one?
fana, huhu best fren yg best... salute die

9. Number three is having relationship with?
huahuahua ngan kak long kot...

10. Say something about number five?
Afat, junior yg plg aku syg w/pon slalu marah die.. huhu

11. How about number four?
Dulu die dak dais, tp x kenal sgt, penah mesej kt frenster

12. Who is number two?
Dayah,,,, kwn aku kot.. dulu wat eco satu group same2 pening kepale... die kwn yg best


Hahaha..lawak la wat bnda ni..
Wei korang..sape2 yg nama dia tersenarai dlm people to tag tu..hehehe...wat la ye..

Selamat ber'tag'!
=p

ayat yg bekaler ijau nie ditaje oleh dayah sbb aku copy-paste jerk !!!

Sunday, December 14, 2008

~huhu semlm yg memenatkan~

semlm penat gler bejalan2 pusing2 town... objektif utama nk g tgk CICAKMAN 2... dr bangi g serdang... pastu g klcc pusing2 klcc n then g pc fair... pastu dr klcc jln kaki g bukit bintang n g pavilion... dgn penat lelah bejalan r kaki r pavilion.. g pavilion semate2 nk amik mistery gift yg sgt2 "MISTERI" kt Hurley Collection. Pegi punyer pegi... bukak2 ade anting2 je dlm tue... hampeh gler... then belaku r drama ngan amoi kt Hurley Coolection tue... huhu

Ajik : Wah sgt misteri r amoi...
Amoi : Aiyoo, lu bukak lor... I pon x tau ape ade dlm sane...

Dgn yoyo-oo lalu membukak la beg ketas kecik

Ajik : Lorrr amoi r... ni anting2 tuk pompan ma...
Amoi : Aiyoo... lu bg r lu punyer awek pakai...
Ajik : Awek wa pakai subang emas lor...
Amoi : LU pakai r subang tue ma...
Ajik : Aiyooo...
Amoi : lu g tindik telinga...
Ajik : muslim cannot tindik telinga r amoi... (dlm ati ckp SENGAL R AMOI NI)
Amoi : huhu lu simpan la
Ajik : k r amoi... kuar dr kedai ngan wat muke...

p/s ::: ade pebualan yg bodoh kuar, tp ditapis oleh SOMEBODY...

kuar2 kedai tegelak2 ngan mierul... terase di bodoh kan lak...

pastu g amek jln kaki g lrt hang tuah, amek tren n then tros blk ke bdr tasik selatan, then tunggu r ktm yg maha "LAJU" ke bangi... da la penat... got nothing... huhu buang duit jerk kuar... objektif utama gagal dipenuhi. huhu borink2... nie nk tunggu ABG ZAIM blanje tgk CICAKMAN.... x kire gak...

terima kasih kepade AMOI tue,,,

posting hari nie ditaja oleh HURLEY COLLECTION...
terima kasih HURLEY COLLECTION

Tuesday, December 9, 2008

~huhu interesting articel~

huhu tetarik aku ngan artikel nie.... aku jumpe kt

Airil Haimi Adnan, untuk majalah Maskulin,
ruangan 'Bicara Neo Maskulin', April 2008

Adakah anda suka bercakap dengan diri anda sendiri? Jika jawapannya ya, adakah anda berasa tabiat anda itu aneh lagi pelik serta menandakan bahawa anda sebenarnya sedang menghidapi penyakit mental yang agak kronik? Jika diperhalusi, bercakap dengan diri anda sendiri bukan suatu masalah besar malah ia amat perlu untuk membantu seorang individu ‘mengurus’ fikiran serta tindakannya.

Anda mungkin bertanya kepada diri anda sudahkah paip di dalam bilik air ditutup agar ia tidak melimpah seperti bulan lepas? Anda juga mungkin memberi penerangan kepada diri tentang perjalanan pagi itu dan jalan mana yang perlu diambil untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas kerana anda sudah sedikit terlewat. Walau bagaimanapun, di manakah garisan yang tidak boleh dilangkah apabila kita berbincang tentang ‘bercakap dengan diri sendiri?’
Bicara April ‘08
“Abang soalan saya pendek je. Saya nak tau kalau saya selalu cakap dengan diri saya sendiri itu tandanya saya gila ke? Tapi saya tak cakap kuat-kuat pun cuma dalam hati je. Satu lagi masa yang cuba ingat apa yang saya baca dalam buku teks, saya buat macam saya tengah bagi ceramah depan orang. Kawan sekolah saya semua kata saya ni ada tanda orang gila. Betul ke? Saya takut ni!”
Pijan
Bidor, Perak
Sebenarnya, tabiat bercakap dengan diri sendiri bermula sewaktu kita berada di zaman kanak-kanak lagi. Ia bermula dan menjadi semakin aktif sekitar usia praformal, dari umur 0-6 tahun. Ia juga terjadi dengan mendadak apabila seorang anak kecil mampu berbahasa yakni menggunakan bahasa dengan orang lain disekelilingnya. Jika anda ingin kepastian, lihat saja apa yang berlaku bila seorang anak kecil bermain dengan sendiri. Mulutnya tidak akan berhenti meluahkan kata-kata walaupun tidak ada orang yang sedang bermain dengannya!
Jangan khuatir kerana itu bukan petanda bahawa si kecil comel berkenaan sedang dirasuk jin atau syaitan (melainkan jika dia juga boleh memusingkan kepala 180 darjah dan memanjat ke atas bumbung rumah seperti seekor labah-labah). Percakapan dengan diri sendiri (inner speech) boleh membawa manfaat yang banyak kepada seorang lelaki asalkan ia tidak melampaui batas dan masih berada di bawah kawalan individu berkenaan.
Manfaat fenomena percakapan peribadi untuk seorang individu
Pada peringkat metakognitif, kita sebenarnya mampa berfikir tentang corak kita berfikir! Bayangkan manfaat yang dapat diraih jika seorang lelaki neomaskulin boleh berfikir tentang corak pemikirannya sendiri. Ini bererti lelaki itu boleh mengawal pemikiran negatif, memberi keyakinan kepada dirinya dan dia juga boleh memastikan bahawa segala tindakan yang diambil telah melalui proses penilaian kritis terlebih dulu.
Apabila kita berinteraksi dengan diri sendiri juga ia boleh membantu memberi dorongan dan motivasi tanpa perlu mendengar ceramah ‘pakar’ motivasi yang tidak memberi apa-apa makna. Namun pada masa yang sama, percakapan peribadi juga boleh membawa kesan negatif jika individu berkenaan terlalu kritikal tentang diri dan kemampunnya atau ia membuatkan lelaki tersebut terlalu yakin walhal kemampuannya tidaklah seberapa.
Bahaya fenomena percakapan peribadi di luar kawalan individu
Bagaimana pula kisahnya jika anda seorang lelaki yang mempunyai ciri personaliti yang telalu kritikal dengan diri anda sendiri? Dalam situasi sebegini, percakapan peribadi anda mungkin membawa kesan negatif apabila anda sering menyerang dan juga menyangkal diri anda. Akibatnya, anda akan berasa kurang yakin pada diri sendiri serta mungkin dilanda kemurungan serta depresi yang teruk.
Perlu saya nyatakan di sini, ada kalanya percakapan peribadi tidak berlaku di dalam hati tetapi ia bukan sindrom penyakit mental. Sebagai contoh, anda marah kepada diri sendiri kerana terlupa untuk mengunci pintu rumah semasa pergi bercuti hingga semua barang-barang berharga anda dicuri. Pada ketika itu, anda mungkin akan menzahirkan perasaan dengan percakapan sosial yang juga boleh didengar oleh orang lain!
Teruskan percakapan peribadi tetapi jangan sampai di luar kawalan!
Gunakan kemampuan anda untuk bercakap dengan sendiri untuk menguruskan perjalanan hidup setiap hari dan juga untuk mengawal tindakan yang bakal diambil agar lebih rasional dan tidak melampaui batas serta norma kehidupan. Pada tahap metakognitif seperti yang telah disebutkan di awal bicara kali ini, seorang lelaki mampu berfikir tentang caranya berfikir dan mengubah resam berfikir sesuai dengan masa, keadaan serta tempat.
Ikuti sepenuhnya artikel menarik dari saintis sosial, pensyarah dan pakar perunding kebangsaan dan antarabangsa yang berpengalaman luas ini, dalam MASKULIN APRIL 2008 tentunya!
Posted by Teech Airil at 7:58:00 AM
Labels: , , , , , ,

Monday, December 8, 2008

~huhu aku covo (cont')~

huhu nie pic terbaru.... still dlm convo mode....

kuar mkn ngan dieorg kt bintang side walk

huhu all my buddy, my classmates...
haha, anerp, ngan aku...




b4 masok barisan... sume da ready, aku ???



mase pas amek jubah ngan raptai...


~huhu lagu feveret~

hehe sukar bangat same ini lagu......

video

Wednesday, December 3, 2008

~ huhu aku convo~

hehehe ari ahad 30/11/2008 bertempat di DEWAN SRI BUDIMAN (DSB), UiTM Malaysia aku dgn rasmi nye bergelar graduan uitm dan secara automatis menjadi alumni UiTM...

mmg rase seronok mase tue... pagi tue dr bangi kol 6.40 pagi... n then sampai pdg kawad uitm kol 7.30 pagi... kene naek bus g DSB kt menara SAAS tue... terase jaoh lak pejalanan g sane... padahal ari2 g kelas lalu ctu sbb fakulti akaun kt menara jerk....

sampai2 aku sowang2 kot...g r menapak dpn pitar tue... ngan x pakai jubah nye lg, topi kt haha.. g menapak cari member2... da jumpe member2 baru rase idup ckit... lega rase nyer....

pastu start beratur ikot no... no aku 732 huhu (bayangkan lame gler nk tunggu kalo no 732)... da dlm dwn ikot r prosedur n acara majlis... agak bosan r... hehe tp sempat lg usha2 awek2 cun sbb kt cni r nk cari bakal isteri yg bijak bistari,,, huahuahua



bosan tunggu giliran,...

pastu mula r neves... no giliran da makin dekat... hehe lagi seminit dua nk g amek transkrip... bro kt blakang pentas tue ckp baju aku lawa... dlm ati aku ckp mane die nampak baju aku,, da la ade jubah, tutop ngan kot lak tue... saje je nk sedap kan ati aku.. huahua...

mase jln nk amek transkip tue, tepakse senyum ngan seplastik mungkin... hehe baru r gamba menarik... nah.. nie r hasil nyer...





terima kasih tan sri....


huhu pas penat menunggu... pe lg nyanyi lagu "Wawasan Setia Pelajar" yg aku x tau pon (nie la akibatnyer kalo x g MMS)... pastu kuar DSB tros cari parents aku.. huhu agak bangga r w/pon cgpa x gempaq mane tp aku bejaye grad tanpa repeat sebarang paper... huhu hepi... nie ade sikit gamba mase convo aritue... byk lg, kalo sempat nnt akan diuploadkan....


upacara mencampak topi !!!


begambar ngan parents n boy


with my beloved fren ....


ajik, lel, ieja, wan n haha...


with my bestfren, wan...


after convo, with wan n boy...


lel, aku, firda, wan (haha x nmpk muke)


all dak2 dais yg best...


dak2 laki yg grade (ainol x de...)

~tamat~