Monday, March 30, 2009

~huahuahua~

huhu tension nyer menghafal kotoba (bahasa jepon) yg susah gilak... rase mcm nk muntah... adekah dgn memakan sushi dpt memudahkan proses penghafalan "benda alah" ni ??? hmmm atau pon dpt dilakukan dgn cara melayan anime jpon ??? hmmm pening2 lalat da nie... huahuahua tlg aku... tu blom lg nk menghafal hiragana yg pelbagai bentuk n simpul2... botak la kepala mcm nie...

2 comments:

miesha said...

utk assignment tu mak andak pun tak pasti tp nie cadangan la yer.perlu beri definisi masyarakat majmuk, dan kewujudan masyarakat majmuk serta cari apa nilai2 murni.
tapi nilai murni tu juga ada perkaitan dengan kewujudan masyarakat majmuk kita dan juga proses asimilisasi.
zaman penjajah, masyarakat kita dipecah2kan supaya tiada kerjasama antara satu2 kaum. sebab itu kita kurang mempunyai nilai2 murni utk kaum2 lain hanya tertumpu pada kaum sendiri sahaja.
di sarawak dan sabah, lebih banyak kaum bumiputera so dia ada berbeza dengan di semenanjung yang ramai cina dan india (zmn penjajah laa). tapi ada perkaitan utk dihuraikan nilai murni msykt sabah dan sarawak lebih erat antara kaum bumiputera.
tak pasti ajik nak kaitkan dengan zaman dari penjajah or ambil kira zaman sekarang.
tapi bagi mak andak mesti ambik kira juga dari zaman penjajah kerana ada perkaitan dengan budaya sekarang.

D a Y a (^_^) said...

ajik botak kepala????
mustahil....

ko baca byk2 pun
ko xkan botak
hihihihi